Vyberte stránku

Obchodní podmínky

platné od 1. 4. 2025
dále jen „OP“

Úvodní ustanovení

  1. Dodavatel: Společnost TRIMA NEWS, s.r.o., IČ: 26081890, DIČ: CZ26081890, se sídlem L. B. Schneidera 3, 370 01 České Budějovice, zapsaná v oddílu C vložce 12829 obchodního rejstříku vedeného Krajským soudem v Českých Budějovicích (dále jen „Dodavatel“).
  2. Odběratel: subjekt uvedný na objednávce jako Odběratel.

I. Fakturace a platební podmínky

  1. Celková cena = cena za bannerovou inzerci, PR článek, případně výrobu bannerů nebo napsání článku.
  2. K celkové ceně bude připočtena příslušná sazba DPH dle zákona 235/2004 Sb. v platném znění.
  3. Cena za kampaň se uhradí na základě daňového dokladu. Standardní splatnost daňového dokladu je 7 dní, nebude-li písemnou formou domluveno jinak.
  4. V případě, že odběratel neprovede platbu sjednané ceny ve sjednaném termínu splatnosti, bude za každý den prodlení platby účtován dodavatelem úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky.

II. Práva a povinnosti dodavatele

  1. Dodavatel je povinen realizovat výrobu banneru či PR článku, je-li výroba banneru či PR článku předmětem objednávky odběratele, dle pokynů odběratele, avšak výhradně tak, aby obsahem i formou odpovídal všem obecně závazným předpisům ČR a obecně uznávaným etickým normám a etickému kodexu Drbny (etický kodex je k dispozici na www.drbna.cz/eticky-kodex.html).
  2. Vytváří-li podklady Dadavatel, je Dodavatel povinen konzultovat s odběratelem koncept banneru a PR článku a umožnit odběrateli předvedení jeho finální podoby ke schválení, pokud k tomu odběratel poskytne v přiměřené lhůtě poskytnuté dodavatelem součinnost.
  3.  Autorská práva k banneru vyrobeného dodavatelem jsou vlastnictvím dodavatele, není-li písemně dojednáno jinak.
  4. Dodavatel použije na kampaň výhradně banner či PR článek schválený odběratelem, nebo banner či PR článek, který se považuje v souladu s objednávkou nebo těmito OP za schválený odběratelem.
  5. Dodavatel je povinen zajistit prezentaci banneru či PR článku na vybraných portálech Drbny dle objednávky ve vybraných termínech dle rezervačního systému dodavatele.
  6. V případě neprezentování banneru či PR článku dle dohodnutého mediaplánu, např. z mimořádných technických potíží, bude dodavatel odběratele informovat o tomto neprodleně a dohodne s ním náhradní termín prezentace. Tyto změny, jsou-li řádně dodavatelem odůvodněny, nejsou smluvními stranami považovány za porušení závazné objednávky.

III. Práva a povinnosti odběratele

  1. Odběratel poskytne dodavateli patřičnou součinnost zejména při přípravě a tvorbě banneru a PR článku, stanovení termínu pro jejich výrobu včetně určení osoby pověřené k zastupování odběratele.
  2. Za věcnou správnost dodaných textových, grafických či obrazových podkladů pro výrobu banneru či PR článku zodpovídá odběratel.
  3. Odběratel má právo vyrobený banner či PR článek Dodavatelem zkontrolovat nejpozději 24 hodin před termínem publikace a v téže lhůtě je oprávněn uplatnit písemně veškeré své výhrady či připomínky, jinak se banner či PR článek považuje za schválený bez výhrad.
  4. Odběratel má právo dodat banner či PR článek vyrobený jinou osobou (pouze na nosiči v profesionálním formátu a požadované kvalitě), pokud není v rozporu s podmínkami čl. II.1 těchto OP. Odběratel prohlašuje, že jím dodaný banner či PR článek či dodané podklady pro výrobu banneru či PR článku dodavatelem dle objednávky odběratele získal v souladu s autorským zákonem a občanským zákoníkem od autorů, výkonných umělců, výrobců zvukových, obrazových a zvukově obrazových záznamů a že získal od zúčastněných osob oprávnění k výkonu práva užít děl, výkonů, zvukových a zvukově obrazových záznamů, jakož i všech osobnostních práv, a to v takovém rozsahu, že dodavatel je oprávněn prezentovat banner či PR článek, aniž by byl povinen uzavírat s těmito osobami zvláštní smlouvy a aniž by mu vůči nim vznikaly jakékoliv jiné závazky. Ukáže-l se toto prohlášení jako nepravdivé je dodavatel oprávněn od akceptované závazné objednávky odstoupit. Tím není dotčena odpovědnost odběratele za škodu, kterou tím dodavateli způsobí včetně náhrady škody za porušení dobrého jména dodavatele a nákladů právního zastoupení dodavatele v případě soudních sporů či správních řízení vedených proti dodavateli.
  5. V případě dodávaní podkladů pro uskutečnění inzerce se odběratel zároveň zavazuje dodržovat manuály odběratele: „Jak má vypadat článek“ dostupný na www.doplníme.cz a „Jaké dodat podklady“ dostupný na www.doplníme.cz.
  6. Požaduje-li odběratel změnit termín kampaně, je tuto žádost povinen písemně předložit dodavateli minimálně 7 dní před plánovanou prezentací banneru či PR článku, přičemž dodavatel není povinen návrhu vyhovět, zejména z důvodu dalších rezervací.
  7. Odběratel je oprávněn zrušit jednostranným odstoupením dodavatelem akceptovanou závaznou objednávku nejpozději 21 kalendářních dní před prezentací první části kampaně, pokud současně uhradí dodavateli odstupně ve výši 50 % z dohodnuté ceny včetně DPH za prezentaci banneru či PR článku a za výrobu banneru či PR článku. Zahájil-li již dodavatel výrobu objednaného banneru či PR článku, činí odstupné za výrobu banneru či PR článku 100 % ceny sjednané za výrobu banneru či PR článku. Odstupné se neúčtuje, je-li zakázka zrušena minimálně 22 kalendářních dnů před prezentací první části kampaně. Tím však není dotčena povinnost i v takovém případě nahradit dodavateli účelně vynaložené náklady na výrobu banneru či PR článku.